30. 11. 2018.

Koji grad odabrati?


Kunsthaus - Graz


Kada sam počeo razmišljati o odlasku u inozemstvo, prvo sam razmišljao u koju državu da odem. S obzirom na to da smo mi iz IT područja vrlo traženi, mogućnosti su bile dosta raznolike, no htio sam za početak ili Njemačku ili Austriju. Njemačka je sasvim solidan izbor, ima dosta naših ljudi, društvenog sadržaja te ima osjetno više poslovnih prilika/uvjeta nego u Austriji. Naravno, nije svugdje med i mlijeko, a i Njemačka nije više što je bila prije, ioako je i dalje kud i kamo bolje opcija za one koji traže bolje sutra za nas iz balkanskih zemalja. Nemojte me krivo shvatiti, ne želim ocrnjivati naše države, dapače, obožavam svoju i susjedne zemlje, nego mrzim ljude koje ih vode u propast, pa smo zbog toga primorani poduzimati ovakve korake.




Odlučio sam se na kraju za Austriju - Graz iz više razloga:

- Bio sam dosta puta u Grazu u zadnjih godinu i pol, pa sam upoznat kako to tamo otprilike izgleda i funkcionira, a i imam poznanike pa je i lakša prilagodba.

- Graz je drugi najveći grad u Austriji nakon Beča, tako da neće ništa nedostajati ako Vam nešto zatreba (recimo u smislu kupovine i sadržaja).

- Možda nije velik kao Beč, no po meni je to samo plus, čini mi se mirniji a i ima dosta naših ljudi koji su željni novih poznanstva jer su se i oni tek doselili. Graz ima dosta mladih jer je kao studentu vrlo privlačan grad za studirati (i za strance). OK, i Beč je :).

- Vrlo je blizu Zagreba (otprilike 200km iliti 2h vožnje autom), gdje sam proveo najveći dio svoga života pa ako se ukaže želja da navratim za vikend, to je najmanji problem. Dok ako ste recimo u Linzu, treba Vam negdje 5h vožnje autom, što isto nekome nije problem, no meni osobno i tih 3h sata vožnje dosta znači. Naravno, danas avioni uveliko olakšavaju putovanja, no nema potrebe za tim ukoliko bi bili u Grazu :).

-Ono što je po meni nedostatak Graza je širina poslovnih mogućnosti, dok je u Beču malo drugačija priča (posebice za IT). Naravno, uvijek se da naći nešto, no budite spremni da ćete gotovo sigurno morati znači neke osnove njemačkog (za IT i medicinu se očekuje B2 na više).

Beč je neloš izbor, no koga god pitam u Austriji od naših, kažu mi da ga izbjegavam (kada počnete čitati malo njihove novine, shvatite i zašto). Ima dosta naših u Linzu, Welsu, Klagenfurtu, Villachu, Innsbrucku pa možete pogledati i te gradove ukoliko njih smatrate da su možda bolje opcije za Vas.
Koji grad je najbolji? Na to pitanje nemam odgovor, za mene je to zasad Graz, no daleko od toga da su drugi loši, no odaberite po mogućnosti malo veće gradove.

Također imate portale koji su na našim jezicima poput:

https://www.wien.gv.at/bh-hr-sr/
https://dunav.at/
https://www.austria.info/hr
http://www.kroativ.at/hr/
Za one koji gledaju Beč, imate i ovaj super blog: KLIK
Ako se služite dobro engleskim, imate ovaj super dokument: KLIK

U idućem postu ću detaljno objasniti kako početi tražiti posao, vjerujem da je to svima vrlo zanimljiva tema :).

Nema komentara:

Objavi komentar