30. 11. 2018.

Ideja o preseljenju

Salzburg


Vjerujem da ako ste odlučili pročitati ovaj post/blog, počeli ste ili ste dobili pomisao da se možda preselite vani u inozemstvo. S obzirom kakvi nam se uvjeti pružaju ovdje u Hrvatskoj ili nama susjednim zemljama, ništa čudno da nam dolazi ideja da se preselimo u razvijenije zemlje poput Njemačke ili Austrije. Hrvatska bi po meni bila zemlja snova da je nisu uništili jer ima prelijepe gradove, ravnice i zelenilo (Slavonija) te predivno more. Vjerujem da bi svi htjeli ostati živjeti u svojim državama, jer vjerujte, dosta onih koji se i presele u inozemstvo, sanjaju da će jednog dana biti bolje i da će se moći vratiti svojim kućama gdje ih vežu vesele i drage uspomene.




Ja sam se također pridružio društvu onih koji će nastaviti ili bar pokušati život u drugoj zemlji, točnije u Grazu (Austrija). Zašto baš Graz, o tome u idućem postu :).  Moj razlog odlaska nije bio novac, koji je vjerojatno broj 1. razlog zašto se neki odlučuju preseliti, nego jednostavno mi je dosta ove države gdje po mome mišljenju ide sve na gore i ne vidim da će se to poboljšati u skoroj budućnosti. U Hrvatskoj se da sasvim pristojno živjeti ako netko radi recimo u IT-u čime se i ja bavim, no svejedno sam htio da pokušam raditi i živjeti vani. U vrijeme pisanja ovoga posta, imam 26 godina te nemam djecu (još :)), pa smatram da mi je ipak lakše o ovome potezu razmišljati, dok je nekome tko ima već obitelj malo stresniji ovaj potez jer ima o više faktora razmišljati.

Moj savjet Vam je da prvo dobro razmislite koliko Vam je jaka želja da idete raditi vani ukoliko i ovdje možete ugodno i normalno živjeti. Druga je naravno situacija ako Vam je teško naći posao ili imate posao koji je užasan i gdje su uvjeti kriminalni. Naravno, svatko odlučuje za sebe što i kako želi, no nemojte da Vam poslije bude žao kada odete (nostalgija će se pojaviti vrlo vjerojatno), tako da dobro pogledajte što gubite a što dobivate odlaskom.

Glavne stvari koje će vam zadavati brigu pri preseljenu je pronalazak stana i posla (tko bi rekao?). Više o tim stvarima u idućim postovima. S obzirom na to da je ovaj blog primarno namijenjen za Austriju, ne bih previše komentirao o Njemačkoj, no ono što mogu reći je da su plaće osjetno veće u Njemačkoj no zato ćete vrlo vjerojatno imati i skuplje stanove. Što se tiče znanja njemačkog jezika, imam osjećaj da to u Austriji puno više traže nego u Njemačkoj, vjerojatno zato što ima dosta više stranih tvrtki koje ne traže znanje njemačkog kao obavezno, no to opet ovisi o tipu posla, a tu je IT u velikoj prednosti. Svakako preporučujem da naučite osnove njemačkog, jer vjerujte, trebat će Vam za svakodnevni život.
Cilj mi je da što detaljnije u ovome blogu objasnim kako pronaći posao i stan, pa potom i ostale stvari.
Mislim da je ovo dovoljno za prvi post, treba nešto ostaviti materijala i za druge postove :).

1 komentar:

  1. Austrija je predivna zemlja za zivot! Po broju selidbi iz Srbije i Bosen definitivno je broj jedan u okruzenju.

    OdgovoriIzbriši